fredag 16 december 2022

OJ, SÅ MYCKET ATT GÖRA.

 

I måndags var det dax för denna lilla hårtuss att bli friserad.

Det var en ny hund jag hämtade. 😍😍
Under tiden fick jag mina naglar fixade.
Och tvättmaskinen o tumlaren jobbade för fullt där hemma.

Tisdag då var det frissan.
Klippning och slingor.
Sedan handla det sista som skall med.

Onsdag blev det faktiskt 0 gradigt, jippo.
Jobbebilen var tvungen att bli tvättad.
Sedan körde jag ned den till min vän Catta.
Där får den stå inne medan jag är borta 🤩🤩


Sedan vägen om Lena ❤️❤️ I Svedala.
Nu ses vi inte på länge 🤗🤗.

Vidare till Trelleborgs Golf.
Denna gången inga konstigheter 🤣🤣
Håller mig på fast mark.

Upp i ottan.
Rasta hundar, äta frukost och packa väskan.
Incheckning innan 6.30 😵‍💫😵‍💫.
Nu har vi 6 tråkiga timmar framför oss.

Hundarna skötte sig super.

Givetvis inhandling 🍷🍷.
Sedan blev det natten här.


Fredag morgon innan vi kör tankar vi fullt.
Nu är det bara att tuta och köra.

Vid 15-tiden rullade vi in på Frankia.
Det har gått väldigt bra och inte mycket trafik.
Hundarna har skött sig bra under körningen idag.

Så det blev en härlig långpromenad som belöning.
Men fy vad kallt det var -6 grader.
Nu blir det middag och 1 glas vin 🍷🍷
Imorgon fortsätter vi resan.

Sussi
Lady & Daisy 

4 kommentarer:

  1. Blir allt lite avis på dig, skulle gärna ha varit på sydligare breddgrader nu. Ja visst är det en hel del att pyssla med innan man kommer iväg, men det är det väl värt. Kör nu bara försiktigt och inte för fort, många som åkt dit på fortkörningsböter. Ha en riktigt skön semester i värmen och med kompisar. Kram på dig. 🤶

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skall bli skönt med lite värme. Tyvärr harvjag nog fått en fortkörning i Tyskland, det blixtrade i alla fall. Kram 🤗🤗

      Radera
  2. Kul att du är på väg och ta det lugnt på vägarna. Kram

    SvaraRadera