lördag 18 mars 2023

DÅ VAR VI HEMMA IGEN.

 

Varje morgon fyller jag tanken.
Även idag är det solväder.

Givetvis måste det vara köer.

Som vanligt blev det stopp för natten här.

Och här var det snö kvar.
Men det var där solen inte kom åt att lysa.
Daisy tyckte det var jättekul.

Fredag morgon styrde vi upp till Rostock.
Och givetvis shopping.
Det gillar jag ju 🤣🤣.

Oj oj vem har stoppat så mycket i min vagn 🤣🤣.

Sedan var det dax att ta färjan.

Inte mycket till nyckel.
Men jag kom in i hytten i alla fall.

Första gången jag har hytt.
Så skönt det var, sov riktigt gott.
Att ha fönster kostade 50:-, men det var det värt 🤩🤩.

Hundarna gillade det oxå.
Oj som Lady snarkade 🤣🤣.
Är ju inte van att få sova i sängen, lyxigt.

Har haft sol ända nere från Spanien. 
Så kommer man av färjan och möter detta 😵‍💫😵‍💫.
Nu blir bilen skitig 😟😟.

Detta gäng rastade sina 9 hundar.
De skulle åka släde med dem, hade 2 slädar på taket.
Så de har en bit att köra.

När jag rastat hundarna, styrde vi mot Svedala.
Här var vi välkomna 🥰🥰.

Det var frukost hos Lena ❤️❤️
Så gott och SÅ trevligt att ses 🤗🤗.

Sedan bar det av hemåt.
Vädret blev riktigt härligt på em, så det blev en långpromenad. 
Lite snödroppar har tittat fram. 
Så våren kanske är lite sakta på G.
Ja på måndag börjar jag jobba, undra hur det kommer att kännas??
Har ju tagit det lugnt I 3 månader 😎😎.

Sussi 
Lady & Daisy 

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem igen. Förstår att du njutit av sol och senare värme. Jag kom hem till vinter, men den försvann fort. Våren har inte riktigt kommit igång här och enligt klart.se så ska vi få mer snö. Så lyxigt att ha hytt, det har vi inte provat kanske något att testa på någon gång. Ha de gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det bara grått och regn. Ja det var verkligen skönt med hytt, faktiskt värt varje krona. Kramar 🤗🤗

      Radera
  2. Välkommen hem. Det måste ha rullat på bra hemåt, tyckte inte det var länge sedan du lämnade södern. Visst är det skönt med hytt, det brukar vi ta, även på dagen när vi åkt. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag körde på 5 dagar. lite lagom bit att köra på dagarna måste tänka på hundarna oxå.
      Ja det var riktigt skönt med hytt, så det blir detbi fortsättningen. Kramar 🤗🤗

      Radera
  3. Du är så himla duktig som kör till och från Spanien själv. Jag tycker du är tuff som vågar bara :) Skönt med en säng att lägga sig ner o slappa på väg hemåt. Det är roligt att åka bort och roligt att komma hem igen. :)

    SvaraRadera