måndag 8 augusti 2016

Tjolöholm Slott och hemåt igen.

Denna häftiga målning på balarna stod på vägen ut till
Tjolöholm Slott.

När vi kom tillbaka till slottet var det hundbedömning.
Det blåste fortfarande, de såg lite frusna ut.

Men alla var så koncentrerade på sina hundar,
kände nog inte blåsten.

Bettan ville oxå vara med, går ju inte när man inte är renrasig.
Får nöja sig med att titta på.
Även om jag är stilig, tycker hon själva.

I denna kan jag nästan parkera den lilla Fiaten.
Lite i största laget.

Hade tydligen varit något med häst,
hösprättning på gammalt vis.

Söndag morgon var det fortfarande lika blåsigt.

Det var ingen som var sugen på att bada, ser lite kallt ut.

Vi var en hel del husbilar här ute, trots blåsten.
Verkligen fin miljö här, värt ett besök.
Sedan var det dax att åka hemåt.

Sven i den STORA Fiaten,
jag i den LILLA Fiaten.

När jag kom hem hade fler knoppar av mina rosor slagit ut,
de luktar helt ljuvligt gott.

Hoppas Ni haft en trevlig helg.
Ha det gott.

Sven & Sussi
Lady & Bettan

3 kommentarer:

  1. Där har jag varit någon gång som barn tror jag. Roliga balar :)

    SvaraRadera
  2. Men så fina höbalar där i början:) Superduktigt gjort av den som fått den äran:) Kram

    SvaraRadera
  3. Freedom & Dessan: Ja den som målat detta är verkligen duktig.

    SvaraRadera